lördag 29 november 2008

Inläggen duggar inte tätt....

Vill säga ett stort TACK!!!
till alla ni som läser min blogg, som ni märker är inte inläggen särskillt ofta nu förtiden. Det beror på tid, ett evigt tjatande om den tiden som inte räcker till. Beror också en del på att jag blir så fruktansvärt seg i den mörkaste hösten, ända sedan jag flyttade till Göteborg har jag haft svårt för hösten.:-(

Men jag är inte sysslolös, har haft en hel del beställningar på mina mössor, har haft med en liten låda både på mitt jobb och på mannens vilket har resulterat i några beställningar. KUL!! sedan har jag haft lite tradera auktioner ute också.

Har äntligen tagit tag i mitt "egna" lilla projeket som var att få till lite pyjamasar till vår tjej. Hon har börjat gilla och inte gilla kläder, fast hon bara är knappt två år:-) Tyget har hon valt själv och det blev lite kläder till hennes docka i samma tyg, som jag bloggar om en annan dag.
Håll till godo.
Mönster: eget, avritat från en pyjamas som har varit mycket omtyckt.

Material: Randig stretch jersey och muddväv från Stoff och Stil.

Upp: Ett tyg som har legat och inte blivit något av men som jag äntigen tagit tag i och att dottern var storförtjust i den nya pyjamasen.

Ner: Byxorna kunde varit 1-2cm längre. Svårt att ta bild på ett yrväder:-)

3 kommentarer:

LilleBus sa...

Ser jättefin ut. Pyjamasar borde jag oxå sy ett par till min dotter, dom växer ju så det knakar...

Snart börjar det ljusna igen :-)

Helena sa...

Jättefin pyjamas!

LittlePoppins sa...

Läcker bild! Cool tjej med fin pyjamas!