onsdag 28 oktober 2009

Halloween....

Idag var det dags för vår dotters första Halloween fest på förskolan.
Fick reda på dett spektakel igår så det var bara till att gå hem och klippa i något lämpligt tyg:-)
Den här lila häxhatten hittade vi på mataffären, lämpligt nog fanns det spindelnät över hela mössan, så jag sydde fast lite plast spindlar som jag hittade i leksaksaffären.
Klänningen är gjort i vanligt svart bomullstyg, klippte till på känn efter ett lucia nattlinne. När klänningen var i hoppsydd, tog jag saxen och klippte oregelbundet avlsutade det hela med en overlock kant i rosa. Halsringningen klippte jag vid för att sedan sy fast ett lite breddare gummiband.

På magen målade jag ett spindelnät och även här blev det fast sytt spindlar.
Dottern kännde sig mäkta stolt idag när hon klev in på förskolan, alla barn och fröknar tyckte hon var så tuff.

1 kommentar:

Fangoria sa...

Blev ju jättetufft! =)