lördag 21 november 2009

Dregglisar

Då har även jag joinat skaran av människor som gör dregglisar, speciellt nu när jag har en son som dregglar som bara den.:-)

Har utgått ifrån en modell som jag hade här hemma.
Valde att sätt ett matchande enfärgat tyg på baksidan, istället för fleece som jag sett många andra bloggare använt. Dregglisen blev väldigt mjuk och gosig, blev fundersam på "uppsuggningsförmågan" men det funkar lika bra!!!

Just denna är en favorit hos mig, ap/lejon tyget är så fint!

Mängder med dregglisar!!!

2 kommentarer:

Liza sa...

härlig färgkavalkad:) Tanken med fleece på baksidan är att hindra vätan att gå över till bodyn/tröjan. Men byter man bara nog ofta är det nog inget problem.

Tre små liv sa...

Okej, bra då vet jag!!
Bytar dregglisarna rätt ofta här hemma så det är väl därför jag inte fattat kanske:-)