lördag 4 april 2009

Pyjamas i hundtyg

Detta röd, lila hundtyg har blivit liggandes i mitt skåp, har sytt några mössor men inte mer med det.
Så nu var det dags för mer pyjamas i gaderoben, klippte ut en hundtyg och en i Kameleont designs igelkott tyg, turkost.
Dottern var inte så sugen på att posera för mamma, efter lite övertalan fick jag till två bilder.:-)

Mönster: efter en lindex t-shirt och ett par lindex velourbyxor
Material: "hund"tyg och orange muddväv från Stoff och stil
Upp: byxorna blev riktigt riktigt bra, härligt pösiga sompyjamas byxor ska vara, lång mudd gör att hon kommer kunna ha dem länge.
Ner: tröjan skulle varit lite större, kanske köper jag mer tyg så att jag kan sy en tröja till.
Strl: 98/104



1 kommentar:

Strömming sa...

Min I har också pyjamas i det tyget med orange mudd! Tycker orange gör sig riktigt snyggt till det röda hundtyget. Hopps hon sover gott i sin nya pyjamas!